Koopproces

Bestelinformatie
Kopen via internet bij Verlichtmeubilair.nl is heel gemakkelijk. Om de producten te bekijken navigeert u door de site door op een van de categorieën te klikken, of de zoekfunctie te gebruiken. Klikt u op een foto of de titel als u meer informatie wilt over het product. Als u een product heeft uitgekozen, klikt u op de knop ´toevoegen aan winkelwagen´. Vervolgens heeft u de mogelijkheid om meer produkcen toe te voegen aan uw winkelwagen of om de bestelling te plaatsen. Als u eenmaal de producten heeft geselecteerd die u wilt kopen klikt u in de winkelwagen op de knop bestelling realiseren. U kunt de bestelling plaatsen als gast zonder een account aan te maken of u kunt een account aanmaken en hoeft een volgende keer niet weer uw gegevens in te vullen.

Vervolgens doorloopt u de volgende stappen:

  • Betaal- en verzendgegevens: mocht u een ander factuuradres dan verzendadres hebben dan kunt u deze allebei aangeven en klik daarna op ga verder.
  • Verzendwijze: hier selecteert u de verzendwijze van uw aankoop en klikt u nogmaals op ´ga verder´.
  • Betalingsgegevens: kies uw gewenste betaalwijze en klik op “ga verder”.
  • Controleer uw bestelling: op dit scherm ziet u een overzicht van alle producten die u heeft geselecteerd, verzendkosten, en de totaal prijs. Als u alles heeft gecontroleerd klikt u op ´afronden bestelling´.
Als u al een account heeft bij Verlichtmeubilair.nl hoeft u uw gegevens niet nogmaals in te vullen. Eenvoudigweg logt u in in uw account met uw email en wachtwoord en vervolg de stappen:

  1. Bevestig uw adres
  2. Bevestig verzendwijze
  3. Selecteer een betaalwijze
  4. Controleer uw bestelling
  5. Bestelling afronden
Als u wilt weten hoe we vertrouwelijk met uw gegevens omgaan, kunt u ons privacybeleid lezen.
Mijn account
Selecteert u bij het plaatsen van een bestelling "Bewaar mijn gegevens voor een volgende keer"; dan maakt u een account aan bij Verlichtmeubilair.nl. Met een wachtwoord kunt u dan een volgende keer gemakkelijk inloggen en uw bestelling plaaten en volgen. Een account biedt u de volgende voordelen:

  • Met uw account bij Verlichtmeubilair.nl kunt u eenvoudig inloggen met uw email en paswoord om een bestelling te plaatsen zonder dat u al uw gegevens nogmaals hoeft in te vullen.
  • Door in te loggen in uw account kunt u de status van uw bestelling volgen.
  • U kunt uw gegevens wijzigen wanneer u dat wilt.
  • U kunt meedere adressen opgegeven. Zo is het mogelijk om een ander verzendadres te kiezen, bijvoorbeeld om het product direct naar het adres van uw project te verzenden of om uw bestelling op uw bedrijfsadres te laten bezorgen.
  • In uw account kunt u uw voorgaande bestellingen bekijken.
  • Met een account kunt u producten in uw winkelwagen bewaren om deze op een later tijdstip nog eens te bekijken en aan te kopen.
Als u wilt weten hoe we vertrouwelijk met uw gegevens omgaan, kunt u ons privacybeleid lezen.
Verzendkosten
Uw bestelling wordt verstuurd via een koeriersdienst, afhankelijk van de grootte van het pakket en het afleveradres wordt bepaald met welke. In elk product staat de indicatieve levertijd aangegeven.
De verzendkosten zijn gratis voor adressen in Nederland en België.

Wilt u een bestelling laten versturen naar een ander land, neemt u dan contact met ons op.

Levertijden
De levertijd verschilt per product en staat aangeven op de betreffende productpagina. De levertijden zijn altijd indicatief aangezien Verlichtmeubilair hierbij veelal afhankelijk is van productietijden en de diensten van vervoerders. Verlichtmeubilair kan in geen geval een exacte leverdatum garanderen, maar doet haar best een zo reëel mogelijke datum aan te geven, gebaseerd op de reguliere levertijd van dat product dan wel indicatie van de fabrikant.
Na ontvangst van uw bestelling bevestigen wij u de levertijd. Als u bankovermaking als betaaloptie kiest, dan zal uw bestelling verwerkt worden na ontvangst van uw betaling op onze bankrekening. In individuele gevallen, of in tijden van veel bestellingen kan er van de indicatieve levertijden afgeweken worden. In dat geval laten we dit zo snel mogelijk weten.

Het transport wordt verzorgd door een derde partij, buiten de directe controle van Verlichtmeubilair.nl en wij houden ons derhalve niet verantwoordelijk voor mogelijke vertragingen in de levering veroorzaakt door het vervoersbedrijf.

Betaalwijze
Om uw aankoop bij Verlichtmeubilair.nl te betalen bieden wij u de volgende veilige betaalwijzen:

iDEAL
Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. Na het bevestigen van uw bestelling wordt u automatisch naar de beveligde internetsite van iDEAL geleid en betaalt u via internetbankieren zoals u gewend bent bij uw bank. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank of SNS Regio Bank dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.

Bankovermaking
U kunt het bedrag van uw aankoop overmaken via een gewone bankovermaking. In dit geval wordt in uw bestelbevestiging per email het bankrekening nummer alsmede het bedrag dat overgemaakt moet worden vermeld. Vermeld u a.u.b. het bestelnummer bij de overmaking. We verzoeken u de betaling binnen 7 dagen na de bestelling te doen, anders kan het zijn dat uw bestelling wordt geannuleerd.

Wij maken u erop attent dat als u betaalt via bankovermaking wij uw bestelling pas verwerken nadat de betaling binnen is op onze rekening, wat afhankelijk van de bank enkele dagen kan duren.

PayPal
Met PayPal kunt u online betalen zonder dat uw financiële gegevens bloot gegeven worden. Na bevestiging van uw bestelling wordt u doorgeleid naar de beveiligde pagina van Paypal. U hoeft geen account aan te maken maar u dient eenmalig de gegevens van uw bankrekening of uw creditcard te verstrekken.
Meer informatie: www.paypal.nl

Heeft u vragen over de betaling neemt u dan contact met ons op.

Retouren en Ruilen
Mocht de bestelling niet aan de verwachtingen voldoen dan hebben consumenten 14 dagen de tijd (geteld vanaf bezorging) om kenbaar te maken dat ze het product willen retourneren. Daarna hebben zij 14 dagen de tijd om het product te retourneren. Als u iets wilt retourneren kunt u dit aangeven aan een medewerker van VerlichtMeubiliar, die u informatie voor retouren zal sturen. Let op dat alleen producten geretourneerd kunnen worden als ze zich in de originele staat en in de originele verpakking bevinden. Producten die we normaal niet op voorraad hebben, en die voor uw bestelling gefabriceerd worden, kunnen niet gertourneerd worden (de meeste producten met levertijden langer dan 1 week). Bij twijfel over de mogelijkheid tot retourneren kunt u altijd vooraf contact met ons opnemen.

Wilt u een product retourneren dan dient u dit per email te melden zodat het product in overleg met Verlichtmeubilair.nl naar het retouradres van ons magazijn in Nederland gestuurd kan worden. We zullen de retourvoorwaarden samen met een formulier voor het herroepen van de aankoop mailen. De kosten van de retourverzending komen voor rekening van de koper. Wij willen u er graag op wijzen dat het retourneren van de goederen niet via de gewone brievenbuspost kan, maar met een pakketdienst dient te gebeuren. Houd u er rekening mee dat de kosten hiervoor, gezien de grootte van de pakketten, kunnen oplopen. Na ontvangst van het product, mits in goede staat, wordt de aanschafprijs van het product terugbetaalt. Wij betalen het aankoopbdrag terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke aankoop heeft gedaan.

Meer informatie over retouren en ruilen (herroepingsrecht) vindt u in de Algemene Voorwaarden.

Mocht u onverhoopt niet het juiste product ontvangen dan draagt Verlichtmeubilair.nl er zorg voor dat het product zo snel mogelijk geruild wordt op kosten van Verlichtmeubilair.nl.

Reclamaties
Mocht u uw bestelling niet correct ontvangen, of is er sprake van zichtbare beschadiging van de verpakking, noteert u dit dan op de afleverbon en meld dit binnen 24 uur aan Verlichtmeubilair.nl. Indien nodig zorgt Verlichtmeubilair.nl voor vervanging van het beschadigde product.

Klachten over een product moeten binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling, volledig en duidelijk omschreven per email ingediend worden. Het installeren van een product is voor rekening en risico van de koper. Let er dan ook op om vooraf het product te bekijken op mogelijk onvolkomenheden.

Noot! We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door contact met ons op te nemen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Contact
Heeft u vragen of opmerkingen? Dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier.
Wij streven ernaar om op werkdagen uw vragen binnen 24 uur te beantwoorden.

Indien gewenst kunt u ons ook telefonisch bereiken op werkdagen tussen 09.00 - 14.00 uur en tussen 15.00 - 18.00 uur op telefoonnummer +31 (0)38 773 99 95.